İskan Belgesi Nasıl Alınır

 İskan Belgesi Nasıl Alınır

Müteahhit ya da yetki verilen kişinin dilekçeyle birlikte, iskan alınması gereken yapının bulunduğu bölgenin belediye imar bürosuna başvurması gerekir. Bu başvurunun yapılabilmesi için tek bir ön şart bulunuyor. Binanın onaylanmış projeye uygun halde tamamlanmış olmalıdır. Tamamlanmaya projeler imar onayına gönderilmez. Başvuru yapılmasından sonra bir ay içerisinde bölgenin belediyesinden yetkili kişi, inşaatı yerinde inceleterek inşaatın ruhsatında onaylanmış projeye göre binanın iskana uygunluğunu tespit eder. İskan belgesine uygunluğunun belirlenmesinin ardından teknik raporların hazırlanması için inşaat firması, inşaatın bulunduğu bölgenin elektrik, su, telekomünikasyon ve sivil savunma müdürlüklerine başvuru yapıp, gerekli belgelerin hazırlanmasını sağlar. İskan alabilmek için son adım olarak bütün belgelerin belediyeye teslim edilmesinden sonra, yetkililer rapor ve belgeleri inceler. Herhangi bir sorun olmaması durumunda iskan belgesini alabilirsiniz.

 

İskan Belgesi Alınmaması Durumunda Ne Olur?

İskan belgesinin alınmasında sorumluluk, inşaatı gerçekleştiren müteahhittedir. Eğer inşaat tamamlandıktan sonra müteahhit iskan almıyorsa, eski kat sahipleri ya da arsa sahibinin inşaatı yapan firmaya karşı dava açma hakkı bulunur. İskanı olmayan binada yaşam başlaması durumunda, oturma izni alınmadıysa eğer bu durum ayıplı bina olarak değerlendirilir.

 

İskan Belgesi Alınırken Gerekli Belgeler

İnşaat, belirtilen projeye uygun olarak tamamlandıktan sonra iskan alınması için gerekli belgeler:

  • Başvuru dilekçesi
  • İş bitirme tutanağı
  • Harç ücretleri makbuzları
  • Asansör ruhsatı
  • Sivil savunma müdürlüğü uygunluk belgesi
  • İnşaat ruhsatı
  • SGK İskan raporu
  • Enerji kimlik sertifikası
  • İtfaiye iskan raporu
  • Yapı denetim sertifikası
  • Hak ediş raporu
  • Isı yalıtım belgesi
  • Fen işleri müdürlüğü uygunluk belgesi
  • Röperli kroki
  • Mimari müracaat formu

Yorum Yap